Älskade kund
»Allt som finns utanför oss, finns där för att vi på ett eller annat sätt tycker att vi behöver ha det där.«
Utan våra kunder har vi inget företag. Det gäller förstås oavsett vad du säljer eller vilka tjänster du erbjuder. Våra kunder är livsviktiga. I den här modulen ska vi därför diskutera och fundera kring vilka kunder och klienter du redan nu har och varför just de finns hos dig. Vi ska också titta på vilka kunder du vill ha mer av. De kunder som du absolut inte vill ha ska vi också undersöka lite närmare.
Som du redan förstått med den här utbildningen så handlar även dina kundrelationer om speglingar. Allt som finns utanför oss, finns där för att vi på ett eller annat sätt tycker att vi behöver ha det där. Det handlar förstås inte om de stora kollektiva skeendena, utan om din värld. Sådant som du kan rå över. De här modulen handlar i allra högsta grad om lagen om attraktion, om självvärde, intention och gränssättning.
För alla ljuvliga kunder du har säger ju något om din egen ljuvlighet – vilket du kanske behöver bli påmind om. De struliga kunder du har – visar dig vägen till något du kan hela, en gräns du behöver sätta, eller något du behöver stärka och förstå inom dig. Allt gjort med kärlek. Vi hjälper varandra på det viset. Omedvetet, men dock.
REFLEKTIONSFRÅGOR
1. Du kan börja med att fundera en stund på hur du själv är som kund eller klient. Hur beter du dig i en butik eller när du är hos någon utövare (frisör, konsult eller massageterapeut till exempel)?
Tänk på hur du pratar, ditt kroppsspråk och den energi du sänder ut. Fundera också på hur du KÄNNER dig när du interagerar som kund eller klient.
2. Hur beter du dig när något har blivit fel, och du behöver säga till för att få upprättelse, eller helt enkelt bara få det du beställt? Samma som ovan; din ton, din energi, ditt kroppsspråk – och hur du känner dig.
3. Finns det någon utövare/butik som du har rekommenderat till andra? Vet du om de följt ditt råd?