Spegel, spegel

»Lösningen till problemet som vi har rakt framför näsan, finns i princip alltid någon annanstans.«

Nu har du alltså två listor, en med hur du vill ha det och en med hur du inte vill ha det. Nästa steg är att undersöka ditt eget beteende – i andra situationer i ditt liv. Energi och attraktion av energi fungerar nämligen inte alltid på det mest självklara sätt, utan tar sina kringelikrokar inom allt som är vi.

Det innebär att det du har problem med åt ett håll, kan du hitta lösningen på åt ett annat. Därför är det viktigt att vi alltid ser oss omkring när något inte fungerar. Lösningen till problemet som vi har rakt framför näsan, finns i princip alltid någon annanstans. 

Att arbeta med listan som beskriver mardrömskunden är ett utmärkt tillfälle att undersöka om du redan nu – innan någon av dessa tråkiga filurer kanske ens har börjat dyka upp – har dessa tendenser själv. I en annan aspekt av ditt liv. Jag ger här nedan några exempel som du sedan säkert kan överföra på de exempel du själv skrivit ned. Att rubriken heter Tack mardrömskunden är förstås för att de så tydligt speglar det vi behöver se i oss själva. Genom att titta i spegeln de erbjuder, blir vi friare och mer kraftfulla. Det är verkligen något att vara tacksam över. 

TACK MARDRÖMSKUNDEN

Kunder som kommer försent. Har du själv en tendens att vissa situationer komma för sent? Finns det något som du inte kommit till skott med att göra? Där du är “försenad”, utifrån vad du vet är rätt för dig? Dags för krafttag kanske? Ibland finns det ingen annan väg än att man “får skärpa sig”. 

Kunder som har en otrevlig ton. Hur pratar du med dig själv? Kritiserar du dig ofta? Slarvar du med omsorg och vänlighet gentemot dig själv? Finns det någon du själv har en onödigt kort och otrevlig ton gentemot? Förändra det du kan genom att vara observant och med kärlek ändra din ton.  

Kunder som inte betalar tid. Slarvar du själv med att betala din fakturor och räkningar i tid? Väntar du in i det sista med att ge dig själv det du behöver? Tänk på att pengar är energi, följ så att säga energispåren och förändra det du kan. Var noga med att inte vara snål mot dig själv, med vad det än må vara.

Klienter som inte vill utvecklas. Finns det något område i ditt eget liv där du själv håller tillbaka och inte tar de steg till förändring som du vet är rätt? Vänd ditt fokus ditåt, lägg tid på det och förstå att du samtidigt utvecklar ditt företag. Ta de steg som behövs, ta hjälp om du behöver. 

Kunder som talar illa om dig. Hur pratar du om dig själv? Har du svårt att släppa “misstag” du gjort? Säger du att du är dum, klumpig, trög …? Har du själv en tendens att skvallra och tala illa om andra? Var observant och träna dig på att vara snällare mot dig själv. Avstå från att prata om de som inte är där, även om dina vänner eller kollegor gör det.

Kunder eller andra personer i din verksamhet som gör dig trött. Lägger du tid på att sköta ditt energifält, din hälsa, att hålla dig grundad och centrerad? Sådant som hjälper dig att som trädet stå stadigt när det stormar eller bara blåser snålt. När du prioriterar din egen energi blir det dels lättare att välja bort dessa personer, dels  försvinner eller förändras de ofta automatiskt. 

Kunder eller andra i din verksamhet som du går och tänker mycket på, som du för samtal med i ditt huvud. Finns det något du är arg för? Inte nödvändigtvis vad gäller just dessa personer, utan det kan vara något annat, som ligger djupare. Följ ilskan bakåt och ta reda på var dess ursprung är. Ta gärna hjälp av någon terapeut eller healer. 

Kunder som avbokar evenemang i sista minuten. Unnar du sig själv att göra sådant som är bra för dig, ger inspiration och öppnar för kreativitet? Börja gå på saker du tycker är roligt. Se det som en investering i ditt företag. 

Kunder som tycker att dina priser är för höga. är du snål mot dig själv? Köper du själv det billigaste trots att du egentligen skulle kunna prioritera det du verkligen vill ha? Känner du i hela ditt väsen att du är värd de priser du tar, eller finns den en tvekan inom dig? Se till att vara generös mot dig själv och välj kvalitet när du kan. Följ den eventuella känslan av att själv tycka att du tar för mycket betalt bakåt och inåt. Var kommer den ifrån? ta gärna hjälp från en terapeut eller healer.

SVAN

DRÖMKUNDEN ÄR DU

På samma sätt kan du förstås spegla dig i dina drömkunder. Först och främst för att förstå att det du ser i dem – det finns i dig. Det är dig själv du tycker om. Det är du som är rena drömmen!!! 

Om listan även innehåller aspekter av kunder som ännu inte kommit till dig, gör du på samma sätt som med mardrömskunden. Kolla hur du kan stärka dessa aspekter hos dig själv. Bli en magnet för dessa kunder genom att bejaka dig själv på allt bästa sätt. 

0
    0
    Din varukorg
    Din Varukorg är tomTillbaka till Shopen