Sammanfattning modul I

»Med otrolig träffsäkerhet  – och med enormt mycket kärlek – visar våra företag oss vad vi behöver förstå om oss själva.«

Eftersom det här är en ganska omfattande och komplex utbildning, trots sin enkla form, så har jag delat in den i moduler. Du har precis läst igenom den första som både var en presentation av mig och utbildningen, och en genomgång av några grundläggande begrepp och tankeformer. För att förenkla så mycket som möjligt får du dessutom en sammanfattning mellan varje modul.

SAMMANFATTNING MODUL I

 Att driva företag handlar om att våga drömma stort. Ingen ger sig in i en så osäker lek som det egna förtagande utan en dröm. Drömmarna är vår viktigaste styrelsemedlemmar, och att fortsätta drömma är en del av vår arbetsbeskrivning. Små drömmar sätter käppar i hjulet för de riskerar att förminska oss, medan stora öppnar dörrar som vi kanske inte visste fanns. Livet älskar stora drömmar, och livet älskar drömmare. 

När drömmen väl är formulerad, med en viktig insikt om att det bara är en prototyp på något som kan bli ännu bättre än vad vi kan tänka ut, behöver den en lojal partner. En som likt svanen står vi dess sida och ömsom väntar, ömson agerar. Vi behöver tro på våra drömmar. Ingen annan kan göra det på samma sätt som vi. Vi är drömmens främsta förespråkare. En juvel i dess krona.

Svanen visar också hur vi kan spegla oss i det vatten som är företaget. Med otrolig träffsäkerhet  – och med enormt mycket kärlek – visar våra företag oss vad vi behöver förstå om oss själva. Företaget visar oss när  vi exempelvis segar omkring på tredje våningen istället för att dansa på den fjärde. Det visar också när vi glömmer att vi ÄR universum och att vi är medskapande till allt som sker. På samma sätt visare företaget med råge när vi låter just den insikten vibrera genom varenda cell. Flöde, framgång, överflöd och en härlig känsla av frid och bekräftelse av att vi, genom att ha tillit, vet exakt vad vi gör. Wow! Det är där vi vill vara!

Genom att varje dag få in så mycket känsla som möjligt av det vi vill uppleva i vårt företag, skapar vi dag för dag den verklighet vi vill ha. Allt vi behöver finns exakt nu.

I NÄSTA MODUL

Nu tar vi ett hopp till lite mer praktiska aspekter av företagande. Detta kanske du redan har ordnat och är nöjd med, men om inte hoppas jag att du ska bli inspirerad. Vi kommer att titta på grunderna i marknadsföringen, det vill säga av det som vi kommunicerar ut till våra kunder. Varumärket i form av bilder, hemsidor, sociala media – alla de delar som så tydligt talar om vem du är, vare sig du är medveten om det eller ej. Eller rättare sagt, bestämmer inte du vad du vill skicka ut, läser din målgrupp in vad det själva vill. Bättre att i alla fall försöka bestämma det själv tycker du inte? Roligt är det också. 🤩 

0
    0
    Din varukorg
    Din Varukorg är tomTillbaka till Shopen